UNRIC: Drop by Drop & Voedsel
Flagey Eco Days / Expo
Om aandacht te vragen voor internationale kwesties die de gehele mensheid treffen, om zoveel mogelijk mensen over heel de wereld te bereiken, en om de uitdaging van meertalige communicatie te overwinnen reikte het Regionaal Informatiecentrum van de Verenigde Naties (UNRIC) de hand naar de Europese creatieve gemeenschap en vroeg hen te helpen de boodschappen van de VN over te brengen dankzij de kracht van het beeld in plaats van woorden. De tentoongestelde beelden zijn deel van twee Europese publieke voorlichtingscampagnes per jaar die zich richten op het informeren en engageren van het Europese publiek door middel van een krantenadvertentiewedstrijd.
In 2012 riep de campagne ‘Drop by Drop’ de Europeanen op om een krantenadvertentie te creëren die anderen zou inspireren om te vechten voor waterbehoud, niet enkel nu maar ook voor de toekomstige generaties.
In 2013 focusten we op voedselverspilling omdat consumenten, de voedselindustrie en overheden elk een rol spelen in het verminderen van ongeveer 1.3 miljard ton verspild of verloren gegaan voedsel per jaar.
Terwijl één miljard mensen nog steeds hongerig naar bed gaan, verspillen wij in het Westen 30 procent van ons voedsel.
Flagey, Eau et Climat asbl, The United Nations Regional Information Centre (UNRIC)