fr | en
ticketshop become a friend
Flagey, architect Joseph Diongre / Johan Jacobs

Veelgestelde vragen

Welke maatregelen hebben jullie genomen in het kader van de huidige gezondheidscrisis?

  • Flagey ontvangt het ‘Brussels Health Safety Label’ 
  • Een goede handhygiëne is belangrijk. We vragen je daarom om bij het binnenkomen altijd eerst even je handen te ontsmetten. Doorheen Flagey staan verschillende displays opgesteld om je handen te ontsmetten. Was je handen ook grondig na een toiletbezoek.
  • Om de lucht in de zalen te zuiveren beschikt Flagey over een uitstekend en krachtig ventilatiesysteem. Sinds het begin van de gezondheidscrisis heeft dit systeem op volle capaciteit gedraaid en de ruimtes steeds met 100% buitenlucht gezuiverd. Er zijn ook CO2-sensoren in de studio's geplaatst om de CO2-concentratie te meten en ervoor te zorgen dat de door de Corona-commissie aanbevolen normen worden nageleefd.
  • Onze studio's en publieksruimtes worden telkens voor en/of na een concert of filmvoorstelling gepoetst. Speciale aandacht wordt besteed aan het desinfecteren van de oppervlaktes die vaak aangeraakt worden.
  • Als je je niet goed voelt of als je koorts hebt, blijf dan thuis om jezelf, de andere bezoekers en onze medewerkers te beschermen.

Heb ik een Covid Safe Ticket nodig om een evenement bij te wonen?

Nee. Vanaf 7 maart 2022 is het Covid Safe Ticket niet meer nodig om deel te nemen aan onze evenementen.

Is het dragen van een mondmasker bij Flagey verplicht?

Nee. Vanaf 7 maart 2022 is het dragen van het mondmasker niet meer verplicht in Flagey. Het wordt nog steeds aanbevolen voor medisch kwetsbare personen.

Is er een vestiaire? Zijn de bars open?

Onze vestiaire en bars zijn opnieuw toegankelijk: profiteer hiervan en ontdek ons nieuw aanbod! 

Mag ik naast de persoon (personen) zitten die mij vergezelt (vergezellen)?

Ja. Je kan je zitplaats zelf kiezen wanneer je je tickets koopt.

Ik ben niet erg thuis in IT: hoe kan ik toch tickets kopen?

Je kan een e-mail sturen naar ticket@flagey.be met vermelding van je telefoonnummer. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Ik heb een beperkte mobiliteit, kan ik deelnemen aan activiteiten in Flagey?

Uiteraard, iedereen is welkom in Flagey. We vragen je wel om ons op voorhand te contacteren op ticket@flagey.be. Dan reserveren we samen je ticket en kijken we hoe we je op de avond van het evenement naar je plaats kunnen begeleiden.

Hoe kan ik Flagey contacteren als ik een vraag heb?

Je kan een e-mail sturen naar ticket@flagey.be

Kan ik de studio binnenkomen als ik te laat ben?

Laatkomers worden enkel toegelaten in de zaal tijdens het applaus of tijdens de pauze. Personen die de zaal verlaten tijdens de activiteit kunnen enkel terugkomen tijdens het applaus of tijdens de pauze.

Is er een wachtlijst voor uitverkochte evenementen?

Ja, de inschrijving voor de wachtlijst gebeurt nu rechtstreeks op onze site, op de pagina van het evenement dat je wenst bij te wonen.

Hoe kan ik betalen? 

Voor online reserveringen kan je betalen via overschrijving, bankkaart of creditcard. In onze ticketshop worden alle betaalmiddelen aanvaard, maar we vragen je om voorrang te geven aan de betaling per kaart.

Ik ben mijn ticket vergeten. Waar en hoe kan ik een duplicaat krijgen?

Je kan je ticket downloaden op je smartphone en het zo laten scannen. Je kan ook een duplicaat aanvragen bij de ticketshop. 

Kan ik de avond van het concert ter plaatse nog tickets kopen?

Om wachtrijen aan de ingang te vermijden, vragen we je om je tickets vooraf online te reserveren.

Krijg ik een programmaboekje ter plaatse? 

Normaal gezien verdelen wij geen programmaboekjes op papier. We sturen wel enkele dagen voor het concert een digitaal programmaboekje per mail naar je toe. In Flagey zelf kan je ook een QR-code scannen om dit concertprogramma op je smartphone of tablet te bekijken in de zaal. Door de zwarte achtergrond licht het niet op en stoor je geen andere toeschouwers. Vergeet wel niet het geluid van je toestel uit te schakelen.

Zijn alle tickets nominatief?

Elke persoon die tickets reserveert moet zijn naam en contactgegevens opgeven zodat we hem/haar kunnen contacteren indien het evenement geannuleerd, uitgesteld of gewijzigd wordt. Bij de bestelling vragen wij je toestemming om je contactgegevens te delen met de Belgische autoriteiten, die dit kunnen vragen in het kader van de COVID-19-tracing.

Wat gebeurt er met mijn ticket als Flagey in de toekomst opnieuw moet sluiten omwille van Covid-19?

Maak je geen zorgen. We zullen contact met je opnemen en een alternatief of terugbetaling voorstellen. 

Mijn Studio 5-kaart is verlopen tijdens de lockdown. Wat nu? 

Je kaart wordt met 6 maanden verlengd vanaf het moment waarop de Cinematek-programmering in onze Studio 5 opnieuw start. Kom naar de ticketshop om je filmkaart te verlengen.

Mijn cadeaubon is verlopen tijdens de lockdown en is niet volledig opgebruikt. Wat nu? 

Stuur een e-mail naar ticket@flagey.be met het nummer van je cadeaubon. Het resterende saldo wordt met 1 jaar verlengd.