Bestel je tickets direct online en sta niet in de rij.
Flagey, architect Joseph Diongre / Johan Jacobs

Veelgestelde vragen Covid-19


Welke maatregelen hebben jullie genomen in het kader van de huidige gezondheidscrisis?

Je vindt al onze Covid-19-maatregelen hier.

Dit zijn de belangrijkste:

  • Van zodra je het gebouw binnenkomt, volg je een specifiek circulatieplan. Het Flageygebouw heeft vele in-en uitgangen waardoor we de bezoekersstromen perfect veilig kunnen organiseren. Door de ruime gangen kan je gemakkelijk voldoende afstand houden tot andere bubbels van bezoekers.
  • Om de fysieke afstand tussen bezoekers te garanderen, laten we minstens 1 stoel vrij tussen de verschillende bubbels van bezoekers. Hiermee volgen we de meest recente richtlijnen voor de kunstensector die goedgekeurd werden door de expertengroep GEES, de Nationale Veiligheidsraad, onze bevoegde ministers van Cultuur en de burgemeester van Elsene. We kregen de toestemming van onze bevoegde overheden om het maximale aantal van 200 zittende personen in onze Studio 4 te overschrijven mits strikte navolging van de veiligheidsmaatregelen. 
  • Bij alle ingangen en op alle strategische plaatsen staan desinfectiezuilen met alcoholgel. Gelieve je handen regelmatig te desinfecteren.
  • Het dragen van een mondmasker is verplicht tijdens je hele bezoek in Flagey.
  • We zuiveren de lucht in ons gebouw continu met 100% verse lucht en desinfecteren regelmatig de oppervlaktes die vaak aangeraakt worden. Onze studio's en publieksruimtes worden telkens voor en/of na een concert of filmvoorstelling gepoetst. 

Mag ik naast de persoon (personen) zitten die mij vergezelt (vergezellen)?

Ja, als je de plaatsen op hetzelfde moment reserveert. Ons ticketing systeem wijst jou en de mensen uit je bubbel samen een plaats toe in de zaal en houdt daarbij voldoende afstand tot andere bubbels. 

Ik ben niet erg thuis in IT: hoe kan ik toch tickets kopen?

Je kan een e-mail sturen naar ticket@flagey.be met vermelding van je telefoonnummer. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Onze ticketshop is ook weer open en en je kan ons ook bellen van dinsdag tot en met vrijdag van 12u tot 17u op 02/641.10.20.

Wat gebeurt er met mijn ticket als Flagey in de toekomst opnieuw moet sluiten omwille van Covid-19?

Maak je geen zorgen. We zullen contact met je opnemen en een alternatief of terugbetaling voorstellen. 

Mijn Studio 5-kaart is verlopen tijdens de lockdown. Wat nu? 

Je kaart wordt met 6 maanden verlengd vanaf 9 september.

Mijn cadeaubon is verlopen tijdens de lockdown en is niet volledig opgebruikt. Wat nu? 

Stuur een e-mail naar ticket@flagey.be met het nummer van je cadeaubon. Het resterende saldo wordt met 1 jaar verlengd.

Ik heb een beperkte mobiliteit, kan ik deelnemen aan activiteiten in Flagey?

Uiteraard, iedereen is welkom in Flagey. We vragen je wel om ons op voorhand te contacteren op ticket@flagey.be. Dan reserveren we samen je ticket en kijken we hoe we je op de avond van het evenement naar je plaats kunnen begeleiden.

Hoe kan ik Flagey contacteren als ik een vraag heb?

Ja kan een e-mail sturen naar ticket@flagey.be. Onze ticketshop is ook weer open en en je kan ons ook bellen van dinsdag tot en met vrijdag van 12u tot 17u op 02/641.10.20.

Kan ik de studio binnenkomen als ik te laat ben?

Laatkomers kunnen niet worden toegelaten tot de studio's. Er zijn geen pauzes tijdens de concerten van dit najaar. 

Is het dragen van een gezichtsmasker bij Flagey verplicht?

Het dragen van een mondmasker in Flagey is verplicht als je ouder bent dan 12 jaar, tijdens je hele bezoek. Als je geen masker of elk alternatief in stof kan dragen omwille van medische redenen, mag je een gelaatsscherm gebruiken.

Is er een wachtlijst voor uitverkochte evenementen?

Ja, de inschrijving voor de wachtlijst gebeurt nu rechtstreeks op onze site, op de pagina van het evenement dat je wenst bij te wonen.

Hoe kan ik betalen? 

Voor online reserveringen kan je betalen via overschrijving, bankkaart of creditcard. In onze ticketshop worden alle betaalmiddelen aanvaard, maar we vragen je om voorrang te geven aan de betaling per kaart.

Ik ben mijn ticket vergeten. Waar en hoe kan ik een duplicaat krijgen?

Je kan je ticket downloaden op je smartphone en het zo laten scannen. Je kan ook een duplicaat aanvragen bij de ticketshop. 

Kan ik de avond van het concert ter plaatse nog tickets kopen?

Om wachtrijen aan de ingang te vermijden, vragen we je om je tickets vooraf online te reserveren.

Wat als ik me ziek voel?

Als je je niet goed voelt of als je koorts hebt, blijf dan thuis om jezelf, de andere bezoekers en onze medewerkers te beschermen. Als je in de zeven dagen voor het evenement, COVID-19-symptomen had, vragen we je ook om thuis te blijven.

Is er een vestiaire?

Onze garderobes en bars blijven voorlopig gesloten. Je kan je persoonlijke spullen op de lege stoelen naast je leggen. 

Krijg ik een programmaboekje ter plaatse? 

Omwille van de Covid-19 pandemie verdelen wij geen programmaboekjes op papier. We sturen wel enkele dagen voor het concert een digitaal programmaboekje per mail naar je toe. In Flagey zelf kan je ook een QR-code scannen om dit concertprogramma op je smartphone of tablet te bekijken in de zaal. Door de zwarte achtergrond licht het niet op en stoor je geen andere toeschouwers.  Vergeet wel niet het geluid van je toestel uit te schakelen. 

Zijn alle tickets nominatief?

Elke persoon die tickets reserveert moet zijn naam en contactgegevens opgeven zodat we hem/haar kunnen contacteren indien het evenement geannuleerd, uitgesteld of gewijzigd wordt. Bij de bestelling vragen wij je toestemming om je contactgegevens te delen met de Belgische autoriteiten, die dit kunnen vragen in het kader van de COVID-19-tracing.